Zsebtutajos nagykaland: Velencében eveztünk

Annyiszor láttuk az Olasz meló című filmet, hogy megszámolni sem tudjuk. Minden alkalommal biztosabbak voltunk abban, hogy egyszer mi is megnézzük a lagúnákat, de saját hajóval.

Még mielőtt felmerülne kérdésként, utánanéztünk a szabályoknak, helyi facebook csoportokban tájékozódtunk és kiderült: A Canale Grande tiltott zóna.  Ugyanúgy, ahogy a nagy riokon is, de ezutóbbi tilalom csak hétköznap és hétvégén 15 óráig évényes. A kis lagunákon viszont lehet evezni.

Az utazást Flixbussal oldottuk meg, péntek éjjel indultunk, reggel kilencre értünk Trochetto állomásra. (Vissza vasárnap este indultunk) A csomagunk kicsi volt, egy 60 literes hátizsákban elfért a packraft, a mellény és a két napi cuccunk, a lapátokat meg beletűztük.

A buszállomáson pihentünk pár percet. Onnan vaporettoval (jegy 7,5 euro/fő) mentünk a San Marco-San Zaccharia megállóig. Kerestünk egy reggelizőt, majd egy beszállónál felfújtuk a hajókat és vízre szálltunk.

Mondjuk négy perc múlva Viktor lapátja eltört, úgyhogy rövid anyázás után vettünk a közértben pillanatragasztót és egy evőpálcát merevítőnek használva megragasztottuk. Aztán újra nekilódultunk.

Sok helyen rácsodálkoztak a packraftekre, de nyilván itt inkább a kajakokhoz vannak szokva, ilyet nem nagyon láttak még. Azt gyorsan megtanultuk, hogy evezés közben balra kell húzódni és figyleni kell a táblákat, mert a lagunák egyirányúak.

A szállásunkig gyakorlatilag másfél óra alatt eljutottunk, a kiszálló a kerületi rendőrség előtt volt. Szobát az Ostello AMDG-ben foglaltunk, nem nagy szám, de arra, hogy aludjunk, pont megfelelt. Ráadásul az ablakunkból remekül látszott a Lido tűzijátéka :) Ráadásul rögtön a bejárattal szemben a Tortuga étteremben meg tudtuk oldani a reggelit és a vacsorát is, a tulajdonos nagyon kedves, az étel pedig finom és normális árban van.

Érdemes hétvégén menni, vasárnap gyakorlatilag kiürült a város. A szálláson volt csomagmegőrző így nem kellett magunkkal vinni a két táskát. (megjegyzem a hajó stabilitásán sokat segít, ha az elején van némi súly) A második napot úgy eveztük végig, hogy alig találkoztunk gondolával, nyugodtan lehetett evezni. Mondjuk én egy borulással kezdtem, megcsúsztam a lépcsőn egy beszállónál, úgyhogy leellenőriztem mennyire hideg a víz :D

Szóval érdemes elindulni, mi is tervezünk még legalább egy utat, mert csak a térképen látható Cannaregio negyedet jártuk be. A többi még hátravan....

Update: Elkezdtük nézni a Vogalonga videóit... kedvet kaptunk ahhoz is :)